Învață care sunt primii pași prin care poți deveni flexibilă fizic, emoțional și spiritual. Transformă-ți anul 2019 în anul transformării de Sine

Yoga pentru femei inflexibile care n-au timp de sport #program online din confortul casei tale

Descoperă tehnicile știute numai de yoghini prin care vei reuși să îți descoperi, explorezi și să accepți felul TĂU unic de a fi, amprenta ta personală. Învață secrete pe care le poți aplica și tu chiar de azi .

M-am săturat să mi se tot spună: ”Trebuie să te schimbi”, ”Devin-o cea mai bună versiune a ta” și tot felul de sfaturi prin care, mai mult sau mai puțin direct, ce ni se transmite, de fapt, este: ”Nu ești suficient de bună”, ”Tu nu ești OK”. De câte ori nu ți-ai spus în minte: ”dacă nu m-aș mai enerva așa…m-aș comporta mai frumos cu oamenii, mă vor aprecia mai mult.” ”Dacă aș face mai mult ca relația să meargă, el m-ar iubi mai mult.”

Plus tot felul de atitudini prin care, cum spune românul, ne punem singure cenușă în cap, adică, cu alte cuvinte, nu suntem învățate să ne descoperim și să ne apreciem exact așa cum suntem, și de aici apare acel sentiment de inadecvare, de insuficiență, de auto-critică, și, e ca și cum oricât de mult ne-am strădui, oricât de multe eforturi am depune, niciodată nu este suficient. Drept urmare, postura corpului se modifică, începem să mergem cu capul în jos, umerii lăsați, o stare generală de încordare, încruntare și îngrijorare se citește la noi pe chip și mai mult decât atât, suntem mereu cu mintea la ”ceilalți”: copil, soț, iubit, mama, tata, șef, amant 🙂 astfel, suntem mai puțin prezente și conectate la corpul nostru, la emoțiile noastre, la spiritul nostru, și asta generează un cumplit sentiment de singurătate. Chiar și atunci când te afli în preajma persoanelor iubite, simți că totuși lipsește ceva…ca și cum ești deconectată, ca și cum nu simți nimic și viața trece pe lângă tine fără să realizezi măcar când s-a întâmplat asta. Ca să nu mai spun că niciodată nu avem timp pentru noi, să mergem la masaj sau la un studio de yoga ni se pare lux și credem că nu ne permitem.

CUM AR FI SĂ TE SIMȚI RELAXATĂ MEREU?


Am auzit o mulțime de tipe care îmi spun: ”Măi, Ana, am încercat să fac mișcare acasă, ba chiar am urmat un program online, dar am făcut o perioadă și apoi m-am lăsat.” ”Mi-am făcut abonament la sală, am mers de câteva ori și apoi n-am mai avut timp sau ”Nah, mie nu-mi place sportul, mă doare numai când întind brațele în lateral.”

Am auzit o mulțime de tipe care îmi spun: ”Măi, Ana, am încercat să fac mișcare acasă, ba chiar am urmat un program online, dar am făcut o perioadă și apoi m-am lăsat.” sau ”Mi-am făcut abonament la sală, am mers de câteva ori și apoi n-am mai avut timp sau ”Nah, mie nu-mi place sportul, mă doare numai când întind brațele în lateral.”

Pe internet există tot felul de programe de yoga pe diferite nivele însă ce am observat la majoritatea femeilor cu care lucrez sunt următoarele lucruri:
  • nu au timp în fiecare zi pentru mișcare
  • ele cred că Yoga nu este accesibilă oricui, ci doar tipele slabe pot practica
  • nu știu de unde să înceapă, care sunt etapele
  • nu știu ce au de făcut
  • nu se pot concentra
  • le e greu să lucreze singure, fără un ghid
  • se întreabă în mod constant dacă ceea ce fac, fac bine
  • se întreabă în mod constant când apar rezultatel
Dacă și tu te-ai regăsit măcar într-unul din scenariile de mai sus, am o veste bună pentru tine: știu DE CE simți asta.
  • Există câteva motive clare pentru care femeile eșuează când încearcă să facă Yoga:
  • rezultatele apar greu sau chiar niciodată și renunță din prima la idee
  • erau să se accidenteze odată când încercau să facă yoga singure acasă și de-atunci au prins frică
  • activitatea li se pare ezoterică și le este teamă

În acest material îți voi arăta primul pas pe care îl poți face începând chiar de AZI pentru ca și tu să experimentezi o stare completă de relaxare, printr-o tehnică de respirație, aceasta fiind prima etapă din Yoga. Acum poate îți vine greu să crezi că, doar o tehnică de respirație te poate face să simți diferit, să vezi viața cu alți ochi, să te simți mai bine în corpul tău, să alungi senzația de tensiune și de oboseală, să fii mai relaxată, să-ți placă ce-ți reflectă oglinda, să te simți cu adevărat relaxată, frumoasă și întreagă, să te simți eliberată, pură, calmă și cu o stare interioară bună la birou ❤ Poate crezi că doar lucrând din greu la o sală de fitness poți avea cu adevărat rezultate însă, surpriză, nu este adevărat! Adevărații oameni cu rezultate foarte bune sunt cei care lucrează fără echipament, doar cu propriul lor corp. Niciun echipament nu poate înlocui beneficiile propriilor noastre mișcări realizate într-un mod corect, conștient, intenționat. De fapt, acesta este unul dintre motivele pentru care iubesc Yoga: faptul că poți începe la orice vârsta, având orice greutate, având ce stil de viață preferi, având orice religie. Singurele contraindicații sunt legate de anumite posturi în perioada gravidiei sau sunt anumite posturi care nu sunt recomandate celor cu tensiune arterială mărită. Aceste detalii le vom discuta după ce ți-ai relizat înscrierea. Acum mai crezi că TU nu poți face Yoga? Dar stai puțin! Poate te întrebi, cum am ajuns eu aici, să fac toate astea și ce anume mă califică să creez acest program. Ei bine, viața a fost foarte generoasă cu mine și mi-a oferit, încă din primii ani, cele mai puternice lecții care aveau să-mi călăuzească pașii prin fiecare etapă a vieții mele până în momentul prezent. Totodată, încă de la 19 ani, am primit cel mai frumos cadou Divin care avea să-mi schimbe complet modul de a mă raporta la ceea ce-mi doresc să fac pe mai departe: un bebeluș mic și frumos cu care am crescut împreună și care m-a învățat ce este iubirea. Iubirea pentru mine poartă numele de Petrișor, are niște ochi căprui absolut minunați, aluniță la buză și un zâmbet ștrengar de-ntoarce capetele fetițelor încă de la aproape 9 ani 🙂
Chiar dacă micuțul avea nevoie de timp și de atenție continuă, ambiția mea a fost să-mi continui studiile, evoluția personală și profesională și am mers în continuare pe calea descoperirii de Sine. Locuiam în Medgidia pe vremea aia și abia în 2016 m-am mutat în București acolo unde am avut ocazia să descopăr oameni puternici și evoluați din toate punctele de vedere. Pentru că ești media a celor 5 oameni cu care îți petreci timpul, rezultatele în viața mea nu au încetat să apară: am făcut o formare în coaching, am urmat un program de lungă durată de Vindecare a Copilului Interior și mai apoi au urmat formările în Yoga:
Imediat am început o colaborare cu Universitatea din București iar studenții m-au primit cu brațele deschise. În prezent tot ce-mi doresc este să dau mai departe ceea ce am învățat din experiență și din cursuri căci, de fiecare dată, feedback-ul primit a fost unul wow: ”am reușit să mă deconectez”, ”m-am relaxat complet”, ”niciodată nu m-am mai simți așa”, ”parcă pluteam”. Și acum, ca să trecem la fapte, hai să îți arăt ce a funcționat pentru mine, și cum poți și tu să devii mai flexibilă și mai relaxată începând chiar de azi, atât de rapid cât ai zice: ”Inspiiiiiir…..”:

ETAPA DE PREGĂTIRE sau CREAREA SPAȚIULUI  în această etapă îți  găsești un spațiu la tine acasă , care să fie același în mod constant,  unde să ai liniște și unde să poți sta pe podea/covor/salteluță sau pătură. Poți să îți pui muzică de meditație și ca recomandare, e bine să ai un ceas lângă tine pentru a monitoriza timpul.

De ce se pune atât de mult preț pe respirație? Pentru ca viața depinde de acțiunea de a respira. Respirația este deci, viața. Copilul, când vine pe lume, aspiră prelung aerul exterior, îl reține pentru un moment pentru a trage din el principiile dătătoare de viață,  pe urmă îl dă afară printr-un plânset lung, apoi viața pe pământ începe. Muribundul exhală un slab suspin, încetează să mai respire și existența sa s-a terminat. De la primul suflu al noului născut pana la horcăitul celui care moare, viața nu este decât o înșiruire de inspirații și expirații, o respirație continuă. Respirația poate fi considerată cea mai importantă dintre toate funcțiile organismului, toate celelalte depinzând de ea. Omul poate trăi câtva timp fără să mănânce, un timp mai scurt fără să bea apă, dar el nu poate rezista mai mult de câteva minute fără să respire. Omul în mijlocul naturii nu avea nevoie sa fie ghidat cum să respire. Ca și animalul, ca și copiii, el respira normal, așa cum zicea natura. Din păcate, civilizația a modificat felul oamenilor de a respira, ca și multe alte funcții. Omul s-a căpătat cu obiceiuri rele de a merge, de a sta în picioare și de a se așeza. Procentul oamenilor care respiră corect este foarte mic și asta se poate observa în numărul mare de umeri gârboviți, de piepturi contractate dar și în numărul mare de boli respiratorii. O respirație imperfectă are drept urmare o nutriție imperfectă, o eliminare incompletă, o sănătate imperfectă plus o stare generală de apatie. ACEȘTIA SUNT PAȘII:
  • Așează-te pe o pernuță sau pătură într-o postură confortabilă cu spatele drept și cu genunchii flexați, exact ca în videoclipul de mai jos. Inspiră pe nas, trăgând aerul încet și într-un mod continuu. Cu ajutorul diafragmei, abdomenul se umflă și astfel, organele interne sunt ușor masate și energizate. Evită să respiri sacadat sau discontinuu, practic, abdomenul se ridică și coboară odată cu inspirul și expirul tău.
  • Atenția noastră este la respirație,  suntem una cu ea.
  • Reține aerul un moment.
  • Expiră lent, menținând pieptul drept, retrăgând ușor abdomenul și ridicându-l încet pe măsură ce aerul iese din plămâni.
  • Când aerul este scos din plămâni, lăsați liber pieptul și abdomenul.
  • Pentru a simți toate beneficiile practicii, poți așeza palmele pe abdomen, fie palma stângă peste cea dreaptă, fie invers.
  • Pentru început, se recomandă ca tehnica de respirație să fie făcută pentru 3-5 minute, timp în care corpul stă nemișcat,  iar dacă apar gânduri în minte, revenim cu blândețe la inspirul și expirul nostru.
  • La sfârșit, (ne)  mulțumim pentru practică și pentru timpul petrecut cu noi și ne putem vedea apoi de programul obișnuit.
https://youtu.be/0gBMWfDUW-E
Aceasta este doar prima etapă dintr-un program mai complex care va avea loc ONLINE pe platforma ZOOM care va include partea de posturi sau asane -partea a doua a programului, ○ meditație ghidată-partea a treia ○ diagnoză de postură corporală care va avea loc față in față dacă ești din București-partea a patra ○ ședință 1 la 1 pe ZOOM,  monitorizarea progresului săptămânal printr-o agendă Yoga personalizată pe care o vei primi după înscriere plus  acces la un grup de facebook cu femei ca tine, care abia fac primii pași în această lume a flexibilității  fizice, emoționale și spirituale. Acesta este primul pas. Avem nevoie de timp pentru a recupera ce nu am făcut pentru noi în ani de zile. O vom lua pas cu pas, trecând de la lucrurile simple spre cele complexe. Vom explora posturi simple (asane, cum se numesc în termenii de specialitate), dar și posturi mai provocatoare. Vei fi capabilă, urmând ghidajul video pe care ți l-am pregătit, sa iți creezi, pas cu pas o lume în care TU ești pe primul loc! O lume în care te simți valorizată și prețuită. Acea lume pe care o meriți!
Acum am decis că este timpul să dau mai departe din ceea ce am experimentat în sala de Yoga dar și acasă, la studio, în trafic sau în vacanță. De ce să dai bani pe tot felul de terapii costisitoare când poți să începi să folosești metode de auto-vindecare și auto-explorare a Sinelui cunoscute de mii de ani dar care nu sunt făcute publice de către giganții din domeniu pentru că majoritatea oamenilor nu își doresc să fie mai bine, de fapt. Îți vine să crezi? Conștient sau nu, statul în victimizare și suferință le aduce mari beneficii, dar nu este și cazul tău, sunt sigură de asta! 😉

Îți dorești și tu să înveți tehnici de a deveni mai flexibilă?


Lasă-mi un mail la contact@yogacuana.ro  și spune-mi , te rog, ți-ar plăcea să participi la un program complet de Yoga pentru femei?
Citesc absolut toate comentariile și e-mail-urile, deci vorbesc serios, scrie-mi orice dorești, este 100% confidențial!